Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@08:38:07 GMT

بازی با قیمت بلیط‌ جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۷۸۱۴

  فرارو - بلیط جشنواره فیلم فجر ۹۷ امسال در همان دقایق اول به فروش رفت. تا به خودمان بیاییم هفت هزار نفر، بیش از ۱۴هزار سری بلیط را خریداری کردند و حالا مطابق انتظار سروکله بعضی از این بلیط‌ها در بازار سیاه آفتابی شده است. در حالت عادی برای یک سری کامل بلیط جشنواره فیلم فجر در سینما‌های دسته اول باید ۱۳۲ هزار تومان پول می‌دادید و قیمت یک سری بلیط در سینما‌های دسته دوم ۸۸هزار تومان بود، اما عدد‌ها و ارقامی که در بازار سیاه وجود دارند، به شکل طبیعی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاخره بازار سیاه قوانین خاص خودش را دارد. اگر به سرتان زده بلیط جشنواره فیلم فجر ۹۷ را از بازار سیاه بخرید، خودتان را برای شنیدن هر رقمی آماده کنید، ولی حواستان باشد در این معامله‌های غیررسمی سرتان کلاه نگذارند.

بلیط جشنواره فیلم فجر از کجا به بازار سیاه می‌آید؟
پیش‌فروش بلیط جشنواره فیلم فجر به صورت سری‌های ۱۱ تایی در دو گروه سینما انجام شد. سینما‌های گروه الف، سینما‌هایی هستند که اغلب در مناطق مرکزی و شمال شهر تهران قرار دارند. همان سینما‌هایی که قیمت بلیط آن‌ها در روز‌های معمولی ۱۵ هزار تومان است؛ پردیس آزادی، فرهنگ، پردیس کورش، پردیس مگامال، ایران مال، آستارا، شکوفه، استقلال، جوان، ماندانا و پردیس زندگی همگی در دسته سینما‌های گروه الف قرار دارند. سری ۱۱ تایی بلیط جشنواره فجر در این سینما‌ها با قیمت ۱۳۲ هزار تومان به فروش رفته است.
گروه ب سینما‌هایی هستند که در روز‌های معمولی قیمت بلیتشان ۱۰ هزار تومان است؛ یعنی پردیس راگا، پردیس کیان و پردیس تماشا که در گروه ب. قرار می‌گیرند. سری‌های ۱۱ تایی بلیت جشنواره در این سینما با قیمت ۸۸ هزار تومان به فروش رفته است.
البته که اگر کسی کل سری را نخواسته باشد، می‌تواند در زمان جشنواره با ایستادن داخل صف بلیط تهیه کند. اگر چه از سال‌ها پیش افسانه‌های زیادی درباره طول و اندازه صف بلیط جشنواره فیلم فجر مطرح است. به همین دلیل همیشه چیزی به اسم بازار سیاه فروش بلیط جشنواره فیلم فجر به وجود می‌آید.   بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین روش تماشای برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۹ در ایران
بلیط جشنواره فیلم فجر را از کجا تهیه کنیم؟
جستجوی عبارت «بلیط جشنواره فیلم فجر» در اینترنت قطعا شما را به اپلیکیشن‌های اینترنتی راهنمایی می‌کند. معمولا کسانی که پیش‌دستی می‌کنند و موفق شوند در همان ساعات اولیه پیش‌فروش، سری کامل بلیط جشنواره فیلم فجر را تهیه کنند برای کسب سود، چند سال است که بلیط‌‌های خود را در این اپلیکیشن‌ها به معرض فروش می‌گذارند. هر چقدر هم ساعت سالن سینما بهتر باشد، قیمت بالاتر می‌رود.
مثلا یک نفر که موفق شده سری ۱۱ تایی بلیط جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی سانس ساعت ۱۰ شب را به عنوان محبوب‌ترین سانس خریداری کند، آن‌ها را با قیمت ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشد. در حالی که خودش این سری بلیط را ۱۳۲ هزار تومان خریداری کرده، می‌خواهد سه برابر سود کند.
بازار عرضه و تقاضاست دیگر؛ مثلا با کمی جستجو موفق شدیم بلیط جشنواره فیلم فجر در همین سانس سینما آزادی را در آگهی دیگری با قیمت ۴۰۰ هزار تومان پیدا کنیم. آگهی دیگری به فروش سری ۱۱ تایی بلیط جشنواره فیلم فجر در سانس سه و نیم بعد از ظهر سینما پردیس کوروش اختصاص دارد. قیمت این سری ۳۰۰ هزار تومان است.
یک نفر موفق شده از هر سانس اکران در سینما کوروش یک سری بلیت بخرد و حالا آن‌ها را با هم به قیمت ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشد. این وسط نباید تعداد دلال‌هایی که چند سری بلیت خریده‌اند را هم دست کم گرفت. مثلا یکی نفر در آگهی گفته دو سری بلیت ساعت هشت سینما آستارا دارد و دو سری بلیت ساعت سه و نیم سینما کوروش. او سری بلیط سینما آستارا را ۵۰۰ هزار تومان (حدود چهار برابر قیمت خرید) و سری بلیط سینما کوروش را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان (بیش از دو برابر قیمت خرید) می‌فروشد.
در میان آگهی‌ها همچنین می‌توانید افراد عادی را پیدا کنید. کسانی که کل سری را خریده‌اند تا دو سه تا فیلم مهم جشنواره فجر ۹۷ را تماشا کنند. آن‌ها بدشان نمی‌آید بقیه بلیط‌ها را بفروشند تا پول‌شان برگردد. یکی از این افراد دو سری هفت‌تایی بلیط جشنواره فیلم بجر را به قیمت ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد.
بعضی‌ها برای جذاب کردن پیشنهادشان سراغ صندلی رفته‌اند. یکی از آن‌ها در پیشنهادش نوشته «سالن آزادی بهترین جایگاه». در حالی که صندلی‌هایش در ردیف‌های کناری سینما واقع شده. او که چهار سری بلیط خریده، می‌خواهد آن‌ها را با قیمت ۶۰۰ هزار تومان بفروشد.   بیشتر بخوانید: بهترین اینترنت TD-LTE کدام است؟
پیشنهاد تعویض بلیط جشنواره فیلم فجر
بعضی‌ها هستند که موقع پیش فروش بلیط جشنواره فیلم فجر محاسبات‌شان را اشتباهی انجام داده‌اند یا به شکل غیرمترقبه کاری برایشان به وجود آمده است. این افراد بدشان نمی‌آید بلیط خود را با افراد دیگری جابه‌جا و تعویض کنند.
یکی از این افراد پیشنهاد داده دو سری بلیط یکی از سینما‌ها را با بلیط سینمای دیگری معاوضه کند بعضی‌ها هستند که کل بلیط را اشتباهی خریده‌اند و حالا می‌خواهند با فروش زیر قیمت از شر آن‌ها خلاص شوند. در این دسته از قیمت‌های ۵۰۰ هزار تومانی خبری نیست. مثلا یک نفر سری ۱۱ تایی بلیط جشنواره فیلم فجر را ۱۲۵ هزار تومان یعنی هفت هزار تومان زیر قیمت می‌فروشد.

فیلم‌های پرفروش، سینما‌های محبوب
همزمان با ظهور اولین حاشیه جشنواره فیلم فجر، تعداد آگهی‌های فروش بلیط فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی افزایش پیدا کرد. تعداد زیادی فروشنده‌ می‌خواهند از شر بلیط این فیلم خلاص شوند آن هم در حالی که ممکن است «متری شش و نیم» به خاطر حاشیه‌ها اصلا نمایش داده نشود.
دومین فیلم محبوب تا این لحظه «ماجرای نیمروز: رد خون» است. فیلمی ساخته محمدحسین مهدویان که سوژه‌ای جنجالی دارد و در بازار سیاه قیمت بلیط آن به ۵۰ هزار تومان می‌رسد. البته بیشتر فروشنده‌ها فعلا قصد دارند قیمت نهایی را پس از مذاکره تلفنی و به شکل توافقی تعیین کنند با این حال یک نفر دو بلیط مربوط به سانس سه بعد از ظهر  را به قیمت ۷۰ هزار تومان و دو بلیط سانس هشت شب را ۱۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.
«سرخ‌پوست»، «درخونگاه»، «تیغ و ترمه» و «بیست و سه نفر» از دیگر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ۹۷ هستند که بلیط آن‌ها در بازار سیاه دست به دست می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد فروشندگان شانس زیادی برای فروش بلیط این فیلم‌ها قائل نیستند، چون قیمت تعیین شده برای هر بلیط از ۲۰ هزار تومان تجاوز نمی‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بلیط جشنواره فیلم فجر 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران

دهم اردیبهشت‌ماه سالروز درگذشت بازیگری است که نه تنها به عنوان نخستین هنرپیشه زن ایرانی شناخته می‌شود بلکه از منظری دیگر او را اولین قربانی در ناتوانیِ بومی کردنِ تفکر مدرن در سینمای ایران می‌دانند. صدیقه (روح‌انگیز) سامی‌نژاد بازیگر فیلم «دختر لر» پس از نقش‌آفرینی در نخستین فیلم خود آنقدر سختی دید که هرگز حاضر به تکرار این تجربه نشد.

نام روح‌انگیز سامی‌نژاد که متولد سال ۱۲۹۵ در کرمان بود، با بازی در نقش «گلنار» در فیلم «دختر لُر» برای همیشه در تاریخ سینمای ایران باقی مانده است. «دختر لر» نخستین اثر ناطق سینمای ایران است و در سال ۱۳۱۲ توسط خان‌بهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا ساخته شد.

با پخش «دختر لر» در سینما‌ها که با استقبال فراوانی هم روبرو شد، سامی‌نژاد به شهرت رسید، اما بعد سرنوشت بسیار تلخی پیدا کرد. 

فریدون جیرانی سال ۱۳۸۹ در دورانی که پخش یک مصاحبه با فریماه فرجامی بعد از سال‌ها بی‌خبری و با تصاویری تکان‌دهنده از این ستاره سال‌های دور سینما واکنش‌های تندی را به دنبال داشت، در مطلبی بیان کرد: زندگی بازیگران در سینمای ایران تلخ است و این فقط مربوط به سال‌های پس از انقلاب نیست. از ابتدای ورود سینما به ایران این سرگذشت تلخ تکرار شده است. ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۷۶ یک روز صبح به دفتر مجله سینما زنگ زدند و گفتند روح‌انگیز سامی‌نژاد مُرده است. من تا آن روز فکر می‌کردم روح‌انگیز سامی‌نژاد باید سال‌ها پیش مرده باشد.

 به خانه خواهرش عالیه زند تبریزی زنگ زدم و دیدم خبر درست است. رفتم خانه عالیه زند تبریزی و فهمیدم سامی‌نژاد بعدازظهر چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۷۶ در سن ۸۶ سالگی در تنهایی مرده و روز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در قطعه ۳۴ ردیف ۴۴ شماره ۴۶ در جایی گمنامی خاک شده است. رختخواب سامی‌نژاد وسط خانه بود. تنها میراث این اولین بازیگر سینما یک کیسه نایلونی بود و داخل آن یک بسته سیگار، یک شناسنامه و بروشور تانشده «دختر لر».

این کارگردان سینما همچنین گفته بود: من قبل از دیدن این میراث، تصویر سامی‌نژاد را در فیلم تهامی‌نژاد دیده بودم که گریه می‌کرد و دیگر هیچ. «ایران قادری» که یک روز سرشناس‌ترین بازیگر تماشاخانه تهران بود، چه شد؟ چگونه مُرد؟ چه کسی خبر داشت؟ و خیلی‌های دیگر. ریشه سرگذشت تلخ بازیگران در سینمای ایران را باید در جامعه‌ای جستجو کرد که نتوانسته است تفکر مدرن را بومی کند و در خود حل نماید. متاسفانه اولین قربانیان این ناتوانی بازیگران زن سینما بودند.

عباس بهارلو – مورخ و پژوهشگر سینما – در سال ۱۳۸۱ مطلبی درباره این بازیگر نوشته بود که در بخش‌هایی از آن آمده است: وقتی در سال ۱۳۱۲ فیلمِ «دختر لر» ساخته مشترک خان‌بهادر اردشیر ایرانی و عبدالحسین سپنتا، که صدیقه سامی‌نژاد در آن نقش «گلنار» را بازی می‌کرد، در تهران نمایش داده شد، در میان مردمی که برای بار نخست سیمای یک زن ایرانی را بر پرده سینما دیده بودند واکنش‌های ناگواری برانگیخت، که به‌درستی روشن نیست ــ و احتمالاً هیچ‌گاه نیز معلوم نخواهد شد ــ که آیا خانم صدیقه سامی‌نژاد تصوری از آن واکنش‌ها در ذهن داشته است یا خیر، و آیا اگر می‌داشت حاضر به ایفای نقش در آن فیلم می‌شد؟

گفته می‌شود که در آن مقطع آوانس اوگانیانس نیز کوشش‌هایی را در زمینه ساخت فیلم انجام می‌داد و در این‌باره بهارلو ادامه داده است: به‌موازات فعالیت‌های سخت‌کوشانه اوگانیانس در ایران، عبدالحسین سپنتا و خان‌بهادر اردشیر ایرانی نیز برای ساختن نخستین فیلم مشترک در هندوستان در جست‌وجوی بازیگر زنی بودند که زبان فارسی بداند و نقش «گلنار» را در فیلم «دختر لر» بازی کند. تا قبل از دوره پهلوی‌ِ اول بازی زنانِ مسلمان در نمایش‌ها و تعزیه‌ها ممنوع بود و بازیگران زنی که در این سال‌ها در فیلم‌های اوگانیانس و مرادی ایفای نقش می‌کردند مانند مادام سیرانوش، لیدا ماطاوسیان، ژاسمین ژوزف، زما اوگانیانس و آسیا قسطانیان (کوستانیان) از بانوان ارمنی بودند که اکثر آنها از صحنه تئاتر به سینما آمده بودند، به‌همین دلیل موانع کم‌تری بر سرِ راه خود داشتند.

سپنتا موفق شد صدیقه (روح‌انگیز) سامی‌نژاد، همسر یکی از کارکنان کمپانی امپریال فیلم بمبئی، را که از سیزده سالگی از کرمان به هندوستان رفته بود مجاب کند و با این توضیح که نام او به‌عنوان نخستین بازیگر زن در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد ــ که شد ــ موافقت او و شوهرش، دماوندی، را برای بازی در فیلمش جلب کند. بدین ترتیب گروه هندی ـ ایرانی عبدالحسین سپنتا و اردشیر ایرانی کار خود را در هندوستان آغاز کرد. «دختر لر» نخستین بار در سی‌ام آبان ۱۳۱۲ در دو سینمای مایاک (دیده‌بان) و سپه بر پرده آمد، و نمایش آن، سال بعد از دوم مردادماه ۱۳۱۳ در سینما مایاک تکرار شد، و پس از یک ماه از چهارم آذر نمایش آن در سینما سپه به مدت پنجاه روز ادامه یافت.

 سپس با یک دو هفته وقفه در همین‌سینما از نو بر پرده رفت. استقبال از فیلم بسیار پُرشور بود و حتی «مادر بزرگ‌های خیلی پیر» هم رفتند تا سرگذشت «دختر لر» را به‌چشم ببینند. ایفای نقش گلنار در «دختر لر» موجب شد که صدیقه سامی‌نژاد چنان انگشت‌نما و زبانزد خاص و عام شود که هم با دشنام روبرو شد و هم با تشویق برخی مردم در شهر‌های مختلف.

سامی‌نژاد در سال ۱۳۴۹ یعنی ۳۷ سال پس از نمایش «دختر لر»، در مستندی از محمد تهامی‌نژاد با نام «سینمای ایران از مشروطیت تا سپنتا» حضور یافت و به روایت زندگی دشوار و پر از رنج خود پرداخت.

از تهامی‌نژاد نقل شده است‌: اغلب به‌طور کنترل‌نشده‌ای می‌خندید و در حالی‌که اشک در چشمانش حلقه زده بود به من گفت که هنگام اقامت در هند ایرانی‌های متعصب او را مورد ضرب‌وشتم قرارمی‌دادند و حتی بطری به‌طرفش پرتاب می‌کردند. به‌طوری‌که همواره مجبور بود همراه با محافظ از استودیو امپریال فیلم خارج شود.

درباره این چهره مستند دیگری با نام «روح‌انگیز سامی‌نژاد» به کارگردانی مجید فدایی نیز ساخته شده که در ارتباط با زندگی نخستین بازیگر زن سینمای ایران و ایفاگر نقش «دختر لر» است.

سامی‌نژاد در حالی در ۸۰ سالگی از دنیا رفت که خاطرات زیادی از دورانی که «دختر لر» ساخته شد و حواشی پیرامون آن بازگو نشد. فریدون جیرانی که مطالعات زیادی درباره تاریخ سینما دارد، با بیان اینکه چنین اتفاقی فقط مختص نخستین بازیگران سینما نبوده، در مصاحبه‌ای با ایسنا گفته بود: بسیاری از بازیگران سینما، حرف و تاریخ سینما را با خود به زیر خاک بردند. من بار‌ها به آنها گفته بودم که اجازه بدهید این اطلاعات به نسل‌های دیگر انتقال داده شود، اما بسیاری از آنها به این موضوع توجه نکردند.

قدیمی‌های معروف، بریده‌اند و سعی می‌کنند که صحبت نکنند، چون معتقدند سال‌ها به آنها بی‌لطفی شده است و دل پرگلایه‌ای دارند. مثل ناصر ملک مطیعی که من یک بار از او دعوت کردم تا به خانه سینما بیاید و درباره «چهارراه حوادث» (فیلمی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان) صحبت کند و هرچه اصرار کردم موافقت نکرد. فردین هم دق کرد، در حالی که می‌توانست بازی کند.

در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هفت، بعد از سال‌ها آقای افخمی گفت که اگر به تاریخ سینما مراجعه کنید می‌بینید که بعد از فیلم «گنج قارون» تعداد سینما‌های تهران افزایش پیدا کرده است بنابراین نمی‌توان نقش فردین را در تاریخ سینمای ایران انکار کرد، اما سال‌ها تلاش شد که این نقش را انکار و حذف کنیم، اما نتوانستیم. برای همین بعد از فوت او تشییع جنازه باشکوهی شکل گرفت. او می‌توانست بازی کند، چرا بازی نکرد؟ اگر بازی می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ در سینمای سی سال اخیر که علی بی‌غمی وجود نداشت، می‌توانست نقش یک پدر را بازی بکند.

منبع: روزیاتو

tags # بازیگر سینما ، سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • دورتموند رکورد زد: قیمت باورنکردنی بلیط بازی با PSG
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران