برگزاری جشنواره فجر در شهرهای آبی و زرد
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۵۴۰۵
برگزاری جشنواره فجر در شهرهای آبی و زردمعاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام جزئیات شیوه برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر، گفت: جشنواره فجر در شهرهای آبی و زرد به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت سالن مجاز به برگزاری هستند منوط به آنکه فروش بلیط اینترنتی بوده و کد ملی مدعوین از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری بررسی شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام جزئیات شیوه برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر، گفت: جشنواره فجر در شهرهای آبی و زرد به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت سالن مجاز به برگزاری هستند منوط به آنکه فروش بلیط اینترنتی بوده و کد ملی مدعوین از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری بررسی شود.
مهندس محسن فرهادی، با اشاره به اینکه سینما و تئاتر در گروه سوم شغلی هستند، گفت: این گروه شغلی در مناطق زرد و آبی کرونایی مجاز به فعالیت هستند؛ به این صورت که در شهرهای زرد میتوانند با ۳۰ درصد ظرفیت و در شهرهای آبی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. پروتکلهای بهداشتی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت ارشاد نوشته شده است. در این پروتکل سینما و تئاتر در شهرهای زرد میتوانند با ۳۰ درصد ظرفیت سالنهایشان فعالیت کنند ولی این بازگشایی منوط به چند اصل است. بلیط فروشی در محل، ممنوع وی در رابطه با این اصول، افزود: فروش بلیط در محل و وجود هرگونه صف ممنوع است؛ در واقع هر نوع اعطای بلیط فیزیکی ممنوع است و فروش بلیط باید به شکل اینترنتی ارائه شود و بلیط صندلی سالنها با پلن از قبل طراحی شده از طریق سامانهای که خود سینماها قول طراحی آن را دادهاند انجام شود. به این شیوه مثلا اگر خانوادهای اظهار کنند ۴ بلیط میخواهند نرم افزار هوشمند باید آنها را کنار هم قرار داده و برای فرد یا خانواده دیگری که میخواهد بلیط بخرد باید فاصله گذاری دو متر از عرض و طول را انجام دهد. فروش بلیط اینترنتی با ارایه کد ملی فرهادی با تاکید بر اینکه فروش بلیط برای سینما و تئاتر باید با ارائه کد ملی باشد، بیان کرد: اخذ این کدهای ملی با نرمافزار ماسک که نتایج مبتلایان قطعی به کرونا در آنها شناسایی میشود، ارتباط مستقیم دارد و منجر میشود از ارائه بلیط به مبتلایان قطعی به بیماری که تست مثبت کرونا داشتند به مدت ۱۴ روز خودداری شود. فاصله یک ساعته میان سانسهای نمایشی وی افزود: داخل سالنهای سینما و تئاتر باید فاصله حداقل یک ساعت مابین سانسهای نمایشی قائل شوند؛ به صورتی که در این فاصله بحث هوادهی سالن و ضدعفونی کردن صندلیها برای سانس بعدی صورت گیرد. باید شرایط به گونهای مدیریت شود که ورود و خروج از سالن با ازدحام همراه نباشد. فرهادی تاکید کرد: کلیه شاغلینی که ارتباط مستقیم با تماشاگران دارند و یا هنرپیشههای تئاتر باید به صورت دورهای تست کرونا بدهند. درمورد شاغلین تستهای سریع را کافی میدانیم و نیازی به تست PCR نیست مگر اینکه رپید تستهای آنها مثبت شده باشد که برای حصول اطمینان بیشتر توصیه به انجام تست تشخیصی PCR میکنیم. این تستها باید هفتهای یکبار از شاغلین گرفته شود. پاسخ تستها پس از ۳۰ دقیقه آماده خواهد بود. در مورد بازیگران تئاتر چون ارتباط نزدیکتری با یکدیگر دارند بهتر است با تست PCR منفی وارد بازی شوند؛ البته این موضوع اجباری نیست و همچنان رپید تستها کفایت میکند. مابقی موارد بهداشی مانند زدن ماسک، فاصلهگذاری اجتماعی، شستوشوی دستها و.... همانند گذشته است. الزام حضور ناظر بهداشتی مقیم در سالن های سینما و تئاتر وی افزود: بر اساس پروتکلها، ما حضور ناظر بهداشتی مقیم در سینما و تئاتر را درخواست کردیم به این صورت که سینما و تئاتر باید یک ناظر بهداشتی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی بهداشت محیط و بالاتر است و دورههای لازم را گذرانده است را به هر شکل که صلاح میداند( استخدامی، قراردادی و...) به کار گیرد. زمانی که بازرس بهداشت محیط وزارت بهداشت برای بررسی بیشتر وارد مرکز میشود باید صورت جلسه و چکلیستها از سوی ناظر مقیم به بازرس ارائه شود. برای این کار سامانهای طراحی کردیم تا کارشناسان آزاد این امر در بخش خصوصی که واجد شرایط هستند، بکارگیری شوند. آنها کد ممیزی مخصوص دریافت کردند و میتوانند با سینماها و تئاترها با تعرفه هیئت وزیران مشغول به کار شوند. کماکان نظارتها را با قوت و شدت قبل انجام میدهیم با این تفاوت که ناظرین بهداشتی مستقر میتوانند مشاورههای لازم را به شاغلین سالنهای سینما و تئاتر ارایه دهند. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ادامه داد: یکی از وظایف ناظر بهداشتی، ایجاد هماهنگی برای اخذ رپید تستها است. به کارگیری ناظر علاوه بر آنکه پل ارتباطی ما با سینماها و تئاترها است، سبب میشود مدیر مسئول سینما و تئاتر نیز با دید بازتر و تخصصیتری به موضوعات پیرامون سلامت اهمیت دهد. دستورالعمل برگزاری نشست های خبری وی درباره چگونگی برگزاری نشست خبری فیلمها و تئاترها در شرایط کرونایی، اظهار کرد: نشست خبری مانند برگزاری یک جلسه است. هرگونه برگزاری جلسه در مناطق زرد در محیطهای سربسته با حداکثر ۳۰ نفر مجاز است البته به شرط آنکه رعایت تهویه، فاصلهگذاری اجتماعی و ضدعفونی مناسب صورت گیرد پس طبیعتا نشست خبری میتواند برگزار شود به شرط آنکه خبرنگاران، عکاسان، عوامل فیلم و... بیش از ۳۰ نفر نشوند. البته؛ کماکان توصیه ما برگزاری الکترونیکی چنین جلساتی است. در خصوص شهرهای آبی نیز تمامی موارد به همین منوال است با این تفاوت که حداکثر ظرفیت نشست خبری ۵۰ نفر است. فرهادی درباره شیوه رعایت پروتکلها در روز اختتامیه جشنواره فیلم و تئاتر فجر نیز تاکید کرد: برای این مراسم هم که احتمالا در تهران برگزار میشود حداکثر ظرفیت مجاز برای حضور ۳۰ نفر است مگر اینکه تهران وارد شرایط آبی شود که ظرفیت مجاز شرکت در جلسه ۵۰ نفر باشند. انتهای پیام/ منبع: ایسنامنبع: دانا
کلیدواژه: جشنواره فجر در شهرهای آبی و زرد برگزاری جشنواره ۳۰ درصد ظرفیت سینما و تئاتر ناظر بهداشتی وزارت بهداشت فروش بلیط نشست خبری سالن ها تست ها کد ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
علیمحمد رادمنش گفت: این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشتهایم.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علیمحمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه پیشنهاد غیرمتمرکز برگزار شدن جشنواره امسال بسیار ارزشمند بود، اظهارکرد: در حال حاضر شاهد نتایج بسیار خوب و هدفمند این تصمیم در اجراهای عمومی خصوصا در بخش خیابانی هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون چهار نمایش در بخش خیابانی به اجرای عموم رفته، به بازخورد بسیار خوب نمایش "لکههای پاک " و استقبال شایان توجه مردمی از این اثر در استان زنجان اشاره کرد.
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در این دوره هر گروه شانزده اجرا در استان خودش یا استانی که اثر را به میزبانی پذیرفته است، خواهد داشت به پایان اجرای عموم نمایش دلتنگی به کارگردانی آرزو کریمی زند اشاره کرد و در این رابطه گفت: در برخی سانسهای این نمایش استقبال خوبی را شاهد بود، اما با توجه به اینکه اطراف محوطه تئاتر شهر در حال بازسازی بوده و حصارکشی شده در برخی زمانها آن استقبالی را که انتظار میرفت، نداشت.
وی به اقبال عمومی نمایش وصیت به کارگردانی سید سوران حسینی در استان البرز شهر کرج به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: این نمایش بازخورد عالی از سوی مخاطبان داشته است به گونهای که حتی مردم برای این اجرا صف میکشیدند.
به گفته رادمنش در دوره قبل این جشنواره ۱۴۰ طرح ارسال شده بود، اما امسال ۱۶۹ طرح پذیرفته شده که اعضای انتخاب طرح و ایده نیز از تسلط کافی و وافی در این حوزه برخوردار بودند و تجربه و تحصیلات عالیه در زمینه هنرهای نمایشی داشتند؛ لذا اشراف این گروه سبب انتخاب آثاری موثر و محتوایی شده است
به تصریح وی، در این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشتهایم.
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در دوره قبل تنوع آثار از شکل و شیوه مورد توجه بود، خاطرنشان کرد:اما امسال ما کاملا تنوع اجرایی را در نمایشهای خیابانی شاهد هستیم یعنی اثر آوانگارد و حتی پررفورمنس داریم و در حقیقت انواعی از نمایشهای خیابانی تعاملی و مشارکتی را به اجراهای عموم بردهایم که از منظر محتوایی و شکل اجرا دارای تنوع و نوآوری هستند.
وی در پایان سخنانش ابراز کرد: علاوه بر این تنوع، در آثار امسال شاهد مضامین و داستانهای واقعی هستیم که هم از امروز ما و هم از دورههای تاریخ رضوی برگرفته شدهاند که کاملا مستند و بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.